14 December 2010

kawan kah?


biar kawan sikit tapi berkualiti,
jangan kawan banyak semua yang terjadi diorang xda peduli.

bila kita senang mula rapat-rapat muka sengih kerang busuk mintak pendapat.
bila kita susah muka pun lesap,bila ditegur tepi jalan bayangan kita pun dia langsung x lalu nak hadap.

orang kata aku ni sombong bongkak,jalan kehadapan x pandang kiri kanan.
masakan aku bertidak demikian,kerana orang sekeliling bukannya boleh beri perdoman.

aku berbaik,menegur,tersenyum penuh jujur.
namun balasan mereka ku mula fikir adakah aku ini terlalu mundur?

adakah aku x se"glamorous" mereka?
ada supermodels,ada pelakon,ada propa sahaja.
aku ni bukan siapa-siapa,katanya budak cakap pandai saja.
xpa lah,korung yang kaki kelentong budget kaya raya aku senyap-senyapkan aja. 

xpa lah,marilah,jum la.
korung benci la aku macam korung benci si penagih dadah.
kerana bila KARMA menjelma jangan sesal x sudah.

4 orang mengacau dodol:

mr.دوين® said...

i love this quote "bila KARMA menjelma jangan sesal x sudah."

dodol sahaja said...

thanks 4 liking it,it just poop up from my mind,kinda devastated right now actually.

syazana said...

biasa nya sis x kwn dgn ramai org. cukup dlm 3-5 org. dah. bukan semua boleh dikira kwn. sis tengok, dodol selalu ade prob dgn kwn. ignore je diorg tu......

dodol sahaja said...

sis=ehem2.always ngan friends drama,ha3,noob kan saya.