21 March 2010

thnx man!

terima kasih kepada incik Iqbal Haikal.
kerana telah men-sponsor makanan tuk,
aku.
thnx a lots man.
ada nasi,masak lemak ayam,udang masak pedas,ikan bilis goreng kentang.
cucur pisang,bahulu and pisang!!!
terima kasih,insa-allah aku dah dapat duit,aku nak blanja kau pulak!!

duit aku hilang!!!!!!!!!!

ha3,ceritanyer bergini.
pada pagi jummat(i mean dawn,middle of the night)
aku g la lepaking kat Nilai ngan kawan2 bilik.
nak jadi citer dlm kol 2 lebih,
sekor-sekor teringgin nak makan MCD.
aku pun cakap la,nak makan tu boleh,tapi aku ada la RM 4.
so dlm pagi2.
kami pun g la bank MAYBANK.
coz aku pakai kad MAYBANK,
tngok2 MAYBANK tutup,atm punyer tempat dia lock.
aisseh men,kena cucuk tempat lain(sogok aku dalam ati)
lepaih tu.
g la Bank Islam,orait ja,x kunci.
mulakan lah operasi mencucuk duit.
mula2 cucuk dah kena tendang.
aik2.
test kali kedua boleh2.
smpai nak amik bper nilai.
blala2,pilihan RM 50,100,150.200,300(Perlu ker habaq semua?)
aku tekan la RM50.
lepas tu kena tendang.
aik?
duit x keluaq pun.
heran.
lepas tu g la atm lain dlm Bank Islam.
asik kena kick' jer.
penat la.
aku pun per lagi,
g la AmBank pulak.
orait la.
x tendang2.
tapi hairan.
nak keluar RM50 x leh,katanyer baki x cukup.
tryRM40,pun x boleh.
baki x cukup.
aikk aku dah pelik.
cek la baki,ces,
ada RM1.70 sen.
WTH.
manaRM53 aku?
mana??
aku pun Mebai la(merajuk)
tapi nasib baik dwng payung MCD.
thnx Nas and Ayin,
ampa rox.
sok tu.
sebab x percaya ngan apa yang aku nampak.
aku g la MAYBANK kat kolej aku.
check.
and yes ada RM1.70
aku PATAH KAKI.
nak kasi tau mak aku,kompom kena marah,duit baru jer bagi.
tapi plan aku isnin ni baru nak kasi tau,Bank bukak.
boleh la dia masukan walaupun mulut bising.
adooi.
skunk x tau nak makan per.
duit is ZERO!!
tadi ada lah RM2 ringgit syiling.
buat beli nasi lemak.
esok.
im dead.
help me!!!







19 March 2010

AIM 17(the nomination)

1. Artis Baru Terbaik – Artis
Best New Artiste – Artiste
Artis / Artiste
1.Azlan & The Typewriter
2.Bunkface
3.Prema Yin
4.Tomok
5.Yuna

2. Persembahan Vokal Terbaik Di Dalam Lagu (Lelaki) – Artis
Best Vocal Performance In A Song (Male) – Artiste
Artis / Artiste Lagu / Song
1.Faizal Tahir Bencinta
2.Hazami Survivor
3.Jamal Abdillah Tak Hilang Cinta Di Dunia
4.Riz Kehilangan Kamu
5.Vince Chong Buah Hati

3. Persembahan Vokal Terbaik Di Dalam Lagu (Wanita) – Artis
Best Vocal Performance In A Song (Female) – Artiste
Artis / Artiste Lagu / Song
1.Dato’ Siti Nurhaliza Ku Percaya Ada Cinta
2.Dayang Nurfaizah Hilang (Live Version)
3.Jaclyn Victor Bertamu Di Kalbu
4.Juwita Suwito Sejak Hadirmu
5.Yuna Dan Sebenarnya

4. Persembahan Vokal Berkumpulan Terbaik Di Dalam Lagu -Artis
Best Group Vocal Performance In A Song – Artiste
Artis / Artiste Lagu / Song
1.Dato’ Siti Nurhaliza & Kris Dayanti Amarah
2.Dj Fuzz & Malique Feat Salam Cerita Kedai Kopi
3.Inteam Allahu Rabbi
4.Rabbani Kejora Sinar Zaman
5.Ruffedge Pemuja Dari Jauh

5. Kulit Album Terbaik – Pereka
Best Album Cover – Designer
Pereka / Designer Album / Album Artis / Artiste
1.Sarah Joan Mokhtar – To Prevent The Earth From Moving With You/ Disagree
2.Aida / Nizam Rahmat – Liyana Jasmay / Liyana Jasmay
3.Ong Cheng Han – All About Rynn / Rynn Lim
4.Rewan Ishak – The Great Battle/ Sevencollar T-Shirt
5.Anthony Ho – Kronologi Cinta /Vince Chong

6. Rakaman Album Terbaik – Jururakam
Best Engineered Album – Engineer
Jururakam / Engineer Album / Album Artis / Artiste
1.Greg Henderson – Into… Akasha / Akasha
2.Aubrey Suwito, Audi Mok, Sanjeevi, Azlan Abu Hassan, Man
Wtb, Anton Morgan, Nick Lee, Cl Toh & Greg Henderson – Inspirasi Ayu
3.Alvin Koh, Jim Teh & Peter Chong – Dayang Live / Dayang Nurfaizah
4.Zairi Ariffin – Inderawala / Hattan
5.Greg Henderson / Murat Oezmen – Eyo Eyo / Prema Yin

7. Video Muzik Terbaik – Pengarah
Best Muzik Video – Director
Pengarah / Director Video Muzik / Music Video Artis / Artiste
1. Krol – Fiqir- Fiqir / Ahli Fiqir
3.The Commonist, Barney Chua- Haley / Disagree
2.Razz Kazz – Osaka / Disagree
4.Nam Ii Cho – Oh! Sizuka / Pop Shuvit
5.Kerol – Eyo Eyo / Prema Yin

8. Lagu Pop Etnik Terbaik – Komposer / Penulis Lirik
Best Ethnic Pop Song – Composer / Lyricist
Lagu / Song Komposer / Composer Penulis Lirik / Lyricist Artis / Artiste
1.Dusta Berkalang – Hafiz Hamidun Fedtri Yahya Aiman
2.Penangan Rindu – Tok Wan Aie Ghazala Ghazala
3.Barangkali – Aidit Alfian Ad Samad Mawi
4.Enjut – Cat Farish & Adeeb Ahmad Fedtri Yahya Noraniza Idris
5.Inang Anak Perantau – Manis Helma Atie Saujana

9. Album Nasyid Terbaik – Produser / Artis
Best Nasyid Album – Producer / Artiste
Album / Album Produser / Producer Artis / Artiste
1.Syukran Hafiz Hamidun Hafiz Hamidun
2.Allahu Rabbi Frizdan, Amin Inteam, Amin Inteam
Nordin, Suhaimi, Shamir
Supaat, Salleh Brotherz
3.Suatu Perjalanan Farihin Abdul Fatah Marjan
4.Mahabbah Mohd Asri Ubaidullah Rabbani (Rabbani Productions (M) Sdn Bhd) & Dakmie
5.Nota Cinta Isman Isam, Faizal Osman, Saujana Munif Ahmad, Sufian Amrin,Hafiz Hamidun, Azalinor, Adi

10. Lagu Nasyid Terbaik – Komposer / Penulis Lirik
Best Nasyid Song – Composer / Lyricist
Lagu / Song Komposer / Composer Penulis Lirik / Lyricist Artis / Artiste
1.Allahu Rabbi Amin Inteam Zubaralhadid &
Amin Inteam Inteam
2.Dia Muhammad Frizdan Frizdan Inteam
3.Kejora Sinar Zaman Dakmie B.Nury Rabbani
4.Mahabbah Dakmie B.Nury Rabbani
5.Syahadah Dakmie B.Nury / Hj. Abu Rabbani Hassan Morad

11. Album Rock Terbaik – Produser / Artis
Best Rock Album – Producer / Artiste
Album / Album Produser / Producer Artis / Artiste
1.Adrenalin Audi Mok, Faizal Tahir, Faizal Tahir
Ahmad Izham Omar
2.Rasa Andy Flop Poppy
3.Mencari Konklusi Noh Hujan Hujan
4.Prolog 2009 Shamril Salleh Maximus
5.Rasopariso Izo Xpdc Xpdc

12. Lagu Rock Terbaik – Komposer / Penulis Lirik
Best Rock Song – Composer / Lyricist
Lagu / Song Komposer / Composer Penulis Lirik / Lyricist Artis / Artiste
1.Kelibat Si Penyair Tass & Lan Tass & Lan Azlan & The Typewriter
2.Situasi Sam Sam Bunkface
3.Bencinta Audi Mok Faizal Tahir Faizal Tahir
4.Mencari Konklusi Noh Hujan Noh Hujan Hujan
5.Drama King Taja Tun Teja Meet Uncle Hussain Feat Black

13. Album Pop Terbaik – Produser / Artis
Best Pop Album – Producer / Artiste
Album / Album Produser / Producer Artis / Artiste
1. Tahajjud Cinta Eddie Marzuki, Audi Mok, Tya Subiakto, Dato’ Siti Nurhaliza Dato’ Siti Nurhaliza
2.Ctkd Aubrey Suwito, Audi Mok, Charly St12, Dato’ Siti Nurhaliza
Dato’ Siti Nurhaliza, Krisdayanti & Kris Dayanti
3.Dayang Live Jenny Chin Dayang Nurfaizah
4.Aku Stacy Audi Mok, Ajai, Edry Kru, Kieran Kuek Stacy
5.Kronologi Cinta Vince Chong, Greg Henderson & Sharon Paul Vince Chong

14. Lagu Pop Terbaik – Komposer / Penulis Lirik
Best Pop Song – Composer / Lyricist
Lagu / Song Komposer / Composer Penulis Lirik / Lyricist Artis / Artiste
1. Pergi Pete Teo Amran Omar Aizat
2. Masih Jelas Aidit Alfian Ad Samad Hafiz
3.Permaisuriku Omar K / Azlan Zel J. Jay Abu Hassan
4.Cinta Ada Fred Chong Ajmin Mudin Karen Kong/Dato’ Sheila Majid/Jaclyn Victor
5.Dan Sebenarnya Yuna Yuna Yuna

15. Album Hip-Hop Terbaik – Produser / Artis
Best Hip Hop Album – Producer / Artiste
Album / Album Produser / Producer Artis / Artiste
1. Irama Berima Aj Pop Shuvit, Dj Uno, Illegal Ahli Fiqir Choy, Yasin, Syaheed & Ahli Fiqir
2.Jian Altimet, Terrytyelee, Avex, B Altimet
Edsty, Qumran
3.1212 Ariz, Dedeq, Don M Colabr8
4.K.O. The Mixtape Dj Fuzz & Malique Dj Fuzz & Malique
5.The Turning Point Point Blanc, Major R.E., Alvin Gold Point Blanc

16. Lagu Hip-Hop Terbaik – Komposer / Penulis Lirik
Best Hip Hop Song – Composer / Lyricist
. Lagu / Song Komposer / Composer Penulis Lirik / Lyricist Artis / Artiste
1.Chantek Altimet Altimet Altimet
2.Syukur Avex Altimet Altimet
3.Sayang-Sayang Dj Fuzz Altimet Altimet, Dj Fuzz
4.Masih Hip Hop Dj Fuzz & Malique Daly, Altimet Dj Fuzz & Malique
& Malique Feat Daly (Ahli Fiqir)
& Altimet
5.Cerita Kedai Kopi Malique, Dj Fuzz & Salam Malique Dj Fuzz & Malique Feat Salam

17. Album Inggeris Tempatan Terbaik – Produser / Artis
Best Local English Album – Producer / Artiste
Album / Album Produser / Producer Artis / Artiste
1.Yeah Ajai Amanda Imani
2.To Preven T The Earth Lo Disagree From Moving With You
3.Running Hazami Hazami
4.The Turning Point Point Blanc, Major R.E., Point Blanc Alvin Gold
5.The Great Battle Jeffrey Little & Sevencollar Sevencollar T-Shirt T-Shirt

18. Lagu Inggeris Tempatan Terbaik – Komposer / Penulis Lirik
Best Local English Song – Composer / Lyricist
Lagu / Song Komposer / Composer Penulis Lirik / Lyricist Artis / Artiste
1.Prom Queen Sam Sam Bunkface
2.Haley Mohamed Zahid Yon Mohamed Zahid Yon Disagree
3.Osaka Mohamed Zahid Yon Mohamed Zahid Yon Disagree
4.Survivor Hazami Hazami Hazami
5.Deeper Conversation Yuna Yuna Yuna

23. Lagu Bahasa Melayu Terbaik Yang Di Persembahkan Oleh Artis Luar Negara
- Artis Best Malay Song Performed By A Foreign Artiste – Artiste
Lagu / Song Artis / Artiste
1Teruskanlah Agnes Monica
2.Aku Wanita Biasa Krisdayanti
3.Madu Tiga Muhammad Dhani
4.Terlanjur Cinta Rossa Feat Pasha Ungu
5.Nuansa Bening Vidi Aldiano

24. Susunan Muzik Terbaik Di Dalam Lagu – Penggubah
Best Musical Arrangement In A Song – Arranger
Penggubah / Arranger Lagu / Song Artiste / Artis
1.Aubrey Suwito Sebagai Teman Dato’ Siti Nurhaliza & Kris Dayanti
2.Acis Masih Jelas Hafiz
3.Aubrey Suwito Sejak Hadirmu Juwita Suwito
4.Jenny Chin Cinta Ada Karen Kong/ Dato’ Sheila Majid/Jaclyn Victor
5.Greg Henderson Eyo Eyo Prema Yin

18 March 2010

ANTM 14(they r back!)

my fav show is back,CW started aired this show since 10.3.2010.
this is my personal favourite.
 Gabrielle.
 Naduah.

 Raina.

well,there are 10 more girls,but they are not my fav maybe same people are doubting,
why i love this shows,this is so not MACHO.
now i want to explain,
i love this show because of the contestant,we can  actually love them.
although they not the winner,because this reality show show the real..
this models atitude,plus,their shooting are awesome.
love it,dari cycle 1 until 14,there always suprised.
drama and extreme shoot.
and of coz i love the girls,i love  they work their body.
that what models do,

psst*model x semestinya cantik yer tetapi mempunyai rupa yang unik itu adalah model.




keep laughing

lawak la pulak biler bcer blog sendiri nieh.
post yang dulu-dulu
you know im not that "person" yang update blog tiap2 hari.
yang obsses and giler kentang daring nak post bender2 sensitif in the blog.
tapi selepas dok main2 facebook
kawan kuh la tegur,"besh gak bacer blog ko".
im like,hahaha,
ada juga orang sedar kewujudan blog aku ni.
he3,pepapun,
i guess xmo maleh2 la nak update blog ni.
saya akan aktif blogging itu janji say
(cewah,ayat menteri terus)